Välkommen till mig!



Bloggen som mest handlar om betong, lite trädgård och mycket annat!

Lämna gärna en kommentar när du besöker min sida:)

Har du frågor om något? Lämna din mailadress i en kommentar så hör jag av mig.
Finns också på Instagram, malimolis heter jag där.


tisdag 16 augusti 2011

Ikväll har Kristina och jag plockat ur det vi gjorde i söndags. Denna gång är vi helt nöjda!
Ljuslampetter.
 En i ny form och storlek.
 ALLA faten blev bra! 2 nya modeller.
 ÄNTLIGEN en som blev bra!!
 Kolla formen på den här! Nu måste vi få tag på fler såna här flaskor.
 Blankare kan man inte få äggen:)
 Ny modell på adventsljusstake.
 Lite krukor.

4 kommentarer:

  1. Jeg kom lige forbi din blog.
    Gode billeder.
    Smukke ting.
    Tak for kigget.

    SvaraRadera
  2. Så spännande det ser ut med alla fina gjutna saker! Äggen blev verkligen blanka. Hur har du gjort? Har provat att gjuta fat efter silverfat men lyckats dåligt. Hur gör du för att få så fina kanter?
    Glad för svar.
    Mvh. Merja

    SvaraRadera
  3. Jättfina saker...jag är så svag för faten...
    Jo vad är det för betong ni använder?? och har ni någon speciell vibration, för att få bort bubblor???

    Ha det
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Hej alla!
    Vi använder vanlig finbetong, ingen vibration mer än att man slår försiktigt på eller under, använder aldrig olja då det gör att det blir bubblor!! När man gjuter fat drar man med fingret längs kanten för att få bort överflödig betong. Merja, hur menar du med äggen? Hur dom blir blanka? I så fall så görs inget särskilt. Dom blir så mot plasten:)
    Marie-Louise

    SvaraRadera