Välkommen till mig!



Bloggen som mest handlar om betong, lite trädgård och mycket annat!

Lämna gärna en kommentar när du besöker min sida:)

Har du frågor om något? Lämna din mailadress i en kommentar så hör jag av mig.
Finns också på Instagram, malimolis heter jag där.


söndag 14 augusti 2011

Förra veckan så är dags hade jag tänkt skriva en summering av semestern 2011. Så blev det inte då jag på våta "foppatofflor" kom utifrån in i köket och slog runt pladask! Slog höften i så pass illa att jag knappt kunde gå. Detta innebar en ofrivillig extra ledig vecka.
Så var det med det...
semestern 2011 har varit lugn och jag har fått massor gjort men också bara fått vara hemma. Något som jag tycker är SEMESTER:)
Inledde första lördagen med att Anette och jag tog tåget till Stockholm och provade fiskpedikyr.
Något jag skulle gjort för länge sedan var att ta tag i allt ogräs vid entrén, det är nu gjort.
Vi var till Ullared med syrran och hennes familj.
Jag har rensat bland mina garner och fått i ordning. Fick upp en hylla där jag har betong-,trädgårds- och stick&virkböcker.
Bokade flyg och boende till Pisa. Åker den 15/9 med en kompis:)
Har också köpt biljetter till Roxettes konsert i Globen 3/11 samt tåg och boende när vi åker. Skönt att ha något att se fram mot under hösten:)
 Sonens och min födelsedag firades i Nyköping.
 Söt myra på svamp jag fick av min svägerska.
Sonen och "gubben" bytte tak på altanen ... samma dag som jag och Kristina sålde betong där intäkten gick till Afrikas horn.
Målade vårt sovrum i november, dock blev aldrig dörrarna till garderoberna fixade. Har varit blå tills nu:)
 Rev äntligen lekstugan.
Bytte gardiner på altanen, nåt jag borde gjort för länge sedan då det blev SÅ mycket bättre!
 Drack Martini med Anette en kväll.
Var till Beckerhof och tittade tillsammans med familjen, pappa, syrran och hennes ena dotter. Vi hade båt där i många år.
Förra lördagen hade vi kräftskiva hos pappa. Tillsammans med syrran och hennes familj. Passade på att fira flera födelsedagar som varit 9/7, två 25/7, 5/8 och 7/8:)   
Ja, detta var en del... säkert har jag glömt ta med en hel del. Gjutit har jag förstås:) Liksom både stickat och virkat en massa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar