Välkommen till mig!



Bloggen som mest handlar om betong, lite trädgård och mycket annat!

Lämna gärna en kommentar när du besöker min sida:)

Har du frågor om något? Lämna din mailadress i en kommentar så hör jag av mig.
Finns också på Instagram, malimolis heter jag där.


onsdag 8 juni 2011

Så här blev gjutningen i söndags.

Såg i en av mina betongböcker att dom gjort en tavla av en gipsform. Har bara gjort fjärilarna förut. Den blev riktigt bra

Kruka med fastgjuten glasburk.
 Dom här har jag gjort i små plastglas.
 Ny ängelform, dom här är mycket mindre än dom jag gjort förut.
 Såna här har jag gjort förut men den här gången en annan variant.
 Här syns det nya bättre:)
 Hade räknat med att den här nya formen skulle gå att töja lite... det gjorde den inte!
 Men det blev fint mönster.
 Grytunderlägg med spetsmönster. Har använt en duk i plast.
 Se vad fint mönstret blev!

2 kommentarer:

  1. Hi, hi... Tror att vi ser möjliga formar i sammasaker.. Känner igen den rosa formen. ;) Den står och väntar på mig..

    SvaraRadera
  2. Snyggt med spetsmönstret!

    SvaraRadera