Välkommen till mig!



Bloggen som mest handlar om betong, lite trädgård och mycket annat!

Lämna gärna en kommentar när du besöker min sida:)

Har du frågor om något? Lämna din mailadress i en kommentar så hör jag av mig.
Finns också på Instagram, malimolis heter jag där.


lördag 17 april 2010

Favoritbilder från trädgårdsmässor

2010 blev det ingen trädgårdsmässa för mig. Här kommer ett inlägg med mina favoritbilder från olika mässor.
-03, min första trädgårdsmässa. Det var i Älvsjö.
Då upptäckte jag det rostiga i kombination med bling.
Armering och prismor.

Det här gillade jag skarpt och skulle bestämt genomföra...

... så blev det aldrig men jag gillar idén fortfarande!

2004 var jag inte på någon mässa och 2005 hade jag ingen kamera med.

-06
Mycket betong, stora grejer som imponerade.
Ett sådant här bord skulle jag vilja ha i trädgården! Grill på bordet, borde gå att gjuta själv.

Fin bänk med bord där man kunde rulla bordet i sidled.

Rokokostol i betong...

...matbord...

... och kristallkrona! Sånt här måste man väl ha som "betongtok"! Mer i betong

Visst är dom söta!
En favorit, Kungsängsliljor
-07 blev det mässan i Örebro
Den här hade inte varit fel i trädgården!

-08 blev det Älvsjö igen.
Såna här papperskorgar fanns det när jag var liten:)

Rostiga myror

Dom här vill jag inte ha, men så fina.


Här fick jag en idé som jag senare genomförde! På mässan -09 köpte jag en groda:)
- 09
Överraskningsfrön!
Kul arrangemang, borde inte var så svårt att göra:)
Mässan är till inspiration för både trädgård och betong. Det finns alltid massor av betongarbeten. Inget som vill göra men lite kul.
Kul idé.
Söta änglar.
Dom här myrorna imponerade mycket!
Så fina av sten och armeringsjärn.
Här med armeringen i svart.
Den övre myran har bakkropp i glas.
Fin men jag vill ha en i rost...
Tips på hur man kunde var klädd i trådgården 2009.

Anemoner.
Uteplats i betong.
En sådan här gjorde faktiskt:)
Fint växthus...

Eld?
Mer betong, fina plattor.
Bilden är tagen i ett rosa växthus.
Så enkelt och fint!
Så till sist, skulle jag ha en egen... då fick det bli en sån här i rosa.
Gräsklippare med kul detaljer. Kolla rattmuffen och rosa cider vid fötterna:)

1 kommentar:

  1. En hel del vackra och roliga saker. Den gröna papperskorgen känner jag också igen sen jag var liten . Kram

    SvaraRadera