Välkommen till mig!



Bloggen som mest handlar om betong, lite trädgård och mycket annat!

Lämna gärna en kommentar när du besöker min sida:)

Har du frågor om något? Lämna din mailadress i en kommentar så hör jag av mig.
Finns också på Instagram, malimolis heter jag där.


lördag 27 mars 2010

Olika blad

Rabarberblad är nåt som många säger dom vill gjuta. Det är inte så svårt. Man klickar ut cement på baksidan av ett rabarberblad som ligger på en kulle av sand, grus eller jord.
Det här bladet ligger i mitt växthus.

Det är fint att dekorera bladen också, här med fina stenar.

Här har jag planterat olika sorters taklök.

Här har jag lagt små, små raberberblad i botten på en form.

Man kan också göra en liten grop i sand eller grus och lägga ett blad. Då blir det ett ”bulligt” blad. Gör ofta så när jag har en lite ”slatt” cement kvar som jag inte vet vad jag ska göra med.
Här har jag gjort en platt av ett stort grukblad.


Här en variant med funkiablad.

Att lägga ormbunksblad i botten av en form och sedan lägga cement över blir fint.
Men frågan är… om inte dom här blir finare?? (plattorna i framkanten på bilden)
Här har jag lagt ormbunksbladen överst och försiktigt tryckt ner dom i cementen.

När jag var på trädgårsmässan i Älvsjö -08 så hittade jag den här lilla tuffa grodan.

-09 när jag besökt mässan igen, köpte jag en sån groda. Tyvärr har jag bara den här bilden som inte är bra.. ligger i ett stort blad på vår alltan om sommaren och sprutar vatten.

3 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Den grodan har jag också och den badar i ett spann på altanen. Tack för det tipset för visst har man slattar och ett bulligt blad kan man ju lägga i rabatten där något blommat klart. Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera
  2. Gillar tavlan där du tryckt ner ormbunksbladet//Britt

    SvaraRadera
  3. Härlig inspiration!
    Jag har påbörjat lite gjutning nere i källaren.
    Kanske blir det mer gjort i helgen. =)

    Ha en riktigt fin påsk!

    SvaraRadera