Välkommen till mig!



Bloggen som mest handlar om betong, lite trädgård och mycket annat!

Lämna gärna en kommentar när du besöker min sida:)

Har du frågor om något? Lämna din mailadress i en kommentar så hör jag av mig.
Finns också på Instagram, malimolis heter jag där.


tisdag 16 februari 2010

Så här började jag.

Läste i en tidning om hur man kunde gjuta plattor i godisburkar. Fick några stycken på ICA. Fyllde dom ca 4-5 cm och stoppade i dekorationer bla snäckor, mosaik, stenar och glaskärvor.
Bilderna här nedan är inte av bästa kvalité. Är tagna med en digitalkamera som jag lånade innan jag köpte egen. Detta var 2003.
Bilder från 2004
(nu fotat med egen kamera)
Bilden ovan, krukan som jag har planterat taklök i är gjord på samma sätt som som den nedan. Gjordes på ett krångligt sätt och sedan inte höll ihop. Gör inte såna mer… kanske fånigt att ha med men kul att visa VAD man gjortBilderna nedan visar hur jag använt plattorna sedan. Det är i ett projekt i trädgården som jag hade from sommaren 2003. Då fanns ingenting… bara jord.
Satte upp armeringsmatta i en böj, lade köpta betongplattor en bit. Fyllde på med egna och gjorde gångar. ”Gubben” gjorde en växtbåge i armeringsjärn där växter slingrar sig. Nere i vänstra hörnet syn en bit av min parboldamm.


Nedan, gångar och ett par hjärtan som jag också gjutit.
Min paraboldamm…
… med fiskar som jag också gjutit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar