Välkommen till mig!



Bloggen som mest handlar om betong, lite trädgård och mycket annat!

Lämna gärna en kommentar när du besöker min sida:)

Har du frågor om något? Lämna din mailadress i en kommentar så hör jag av mig.
Finns också på Instagram, malimolis heter jag där.


lördag 20 februari 2010

En rundvandring i min trädgård

Den här trädgårdsvandringen i min trädgård gjorde jag första gången på Allt om trädgårds forum där jag är med. Tror att jag gjorde den -08. Idag när det blåser ordenligt och snöar i massor... känns det skönt att lägga in min trädgård här:)



Välkomna hem till mig... vi bor mitt i ett samhälle men ändå för oss "själva". Vägen slutar här...

Jag väljer att vi går den vänstra vägen upp i trädgården... här är vår carport, här gjuter jag.
Går man förbi carporten så ser man ingången till jordkällaren som ligger under huset.
Går man lite längre fram ser man baksidan på vår alltan.
Nu står jag på samma ställe som förut men vrider huvudet lite år vänster. Här står våra fina björkar. För mycket länge sedan bodde här en skomakare... han hängde tyngder i grenarna så dom böjde sig.
Det är svårt att få fram hur fina dom är... men går man under dom så får man känslan av ett tak.
Nu är vi fortfarande kvar på samma plats men vrider lite, lite på huvudet till höger igen... går man upp för trappan kommer man till det ställe som jag tänkte att vi skulle komma om man gått den högra vägen där vi gick vänster...
Precis till höger när man kommer upp för trappan så kommer man till min lilla damm. Den är inte så fin just nu... hade tänkt ta bort plastdammen och göra en med duk. Det får bli till nästa sommar då jag aldrig kom igång i år... (eller något år...)
Så nu börjar vi om och går den högra vägen upp. Den väg som jag egentligen vill att besökare ska komma:)
Nu har vi kommit grusvägen upp till plattorna utanför huset, här ser man hur nära vi egentligen har till grannar. Nu har jag vänt mig lite till vänster och tagit en bild på den öppna gräsmattan vi har framför huset. Dom vita trädgårdsmöblerna dom står lite upptryckta... för att grämattan precis blivit klippt! Dom står under en lönn som höll på att bli nersågad när vi flyttade hit...VILKEN tur att den fick stå kvar... den ger skön skugga på sommaren
Nu har jag vänt helt om och tagit en bild på vårt hus. Håller på att måla om... det syns väl!

Här har jag gått fram lite längre och man ser lekstugan. När vi flyttade hit så var den jättefin med liten alltan och snickarglädje... jag önskar att jag får riva den och sätta upp en praktiskt bod...till vänster min kompost och mitt i... vägen där jag går till jobbet. Förr gick vägen till vårt hus här och riktigt långt tillbaka var det kyrkväg.
Hösten -09 kom kommunen och tog ner nästa alla träd. Det ser helt kalt ut! Min kompost är också borta...
Den här bilden har jag tagit på samma ställe som där man kom upp 3 bilder tidigare... men vridit på mig ännu mer åt vänster. Där ser man framsidan på alltanen och man skymtar dammen.
Fortfarande kvar på samma plats men nu vridit huvudet åt höger ner mot grannen, här ser man min lilla "berså" med armeringsmatta som grund.Vi går ner för trappan... Här ser man lite mer av min lilla "berså"...
Kvar nedanför trappan...längst till vänster finns växthuset, framför det min odling i pallkragar(soffan ska inte stå där den står, den ska få ny plats). Sedan hitom dom så är mitt nya projekt...
Mitt nuvarande projekt, som aldrig verkar bli klart... ska lägga ner plattor som gjutits i godisburkar. Här ska soffan från förra bilden stå.
Nu har jag klivit ner en bit gått rakt förbi skottkärran.Här ser man pallkragarna och andra sidan av växthuset och alla mina solrosor.

Nu är jag klar med min rundvandring, här en bild på mig själv nyss hemkommen från en tur med stavarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar