Välkommen till mig!



Bloggen som mest handlar om betong, lite trädgård och mycket annat!

Lämna gärna en kommentar när du besöker min sida:)

Har du frågor om något? Lämna din mailadress i en kommentar så hör jag av mig.
Finns också på Instagram, malimolis heter jag där.


lördag 6 februari 2010

Hjärtan i olika smak!

Köpte en bok på Tradera med hjärtan för alla tillfällen.
Det fanns ett recept på honungskakor som lät gott.


Detta recept provade jag idag... gjorde degen tidigt i morse. Skulle stå till sig i flera timmar...

Resultatet... av tre plåtar blev två brända och den första...
ja, den skulle kanske varit inne en stund till?!

Medan kakdegen stod till sig skulle jag baka bullar efter
gammalt recept.
Började med att leta efter mitt pepparkaksmått som är lagom...hittade aldrig det och det slutade med att jag fick låna mammas. Pappa fick komma med det då jag inte hade bilen hemma! Att degen skulle jäsa 3 ggr hade jag glömt...

Jaja, visst ser dom läckra ut i alla fall!


Av remsorna som blir över göra jag bullar.
Bara att fördela i formar.

Fast jag började tidigt... så tog det hela dagen.

40 hjärtbullar, 28 av restdegen och 16 nästan klara kakor och 32 brända...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar