Välkommen till mig!



Bloggen som mest handlar om betong, lite trädgård och mycket annat!

Lämna gärna en kommentar när du besöker min sida:)

Har du frågor om något? Lämna din mailadress i en kommentar så hör jag av mig.
Finns också på Instagram, malimolis heter jag där.


lördag 21 juli 2012

Nu har vi varit i Kiruna. 
Jag på tåget innan vi lämnade Stockholm
 Paus i Sundsvall, rökpaus för en del och kisspaus för en del...hundar. 
Hotell Vinterpalatset som vi bodde på. Vi bodde på andra våningen fönstret till vänster. Ett trevligt gammalt hotell!


 Utsikt från vårt fönster
 Vi besökte gruvan




En dag tog vi tåget till Narvik, här har vi stannat för att tåget som låg före oss på spåret fått fel på sitt lok...
Tog massor av bilder men vädret var inte det bästa och inte var det så bra att fotografera genom fönstret
Tåget var 1 tim försenat från Kiruna och pga tågstoppet kom vi sammanlagt 2 tim för sent till Narvik. Hungriga var vi då och tog en pizza. När vi skulle betala fungerade inte annat än Norska kort pga nätfel...fick gå och ta ut pengar!
Vi hann gå en liten bit för att se Narvik. Jag fastnade på bild igen:) Kolla att syrenerna blommade!
Hem till Kiruna åkte vi SJbuss...hann åka en halv timma... då gick bussen sönder! Mitt uppe på Björnfjället. Bussbolaget fixade ny buss väldigt fort och vi kunde fortsätta! Det var nästan bättre att åka buss för man ser bättre ut än från tåg.
 Det var disigt på dom flesta ställen när vi var som högst.

 Sista dagen i Kiruna såg vi stan och bla kyrkan, tyvärr regnade det mest hela dagen:(


Detta blev den sista bilden jag tog i Kiruna, staty av rallare!
Hem gick resan bra...förutom att vi fick byta vagn efter 2 tim då toaletterna slutat fungera...
Fick 100 kr i check för besväret av SJ!
Bytte tåg i Stockholm, fick åka dubbeldeckare... vid Flemmingsberg klev en person på med hund. Det visade sig att vi satt i sådan "hundvagn" som nu var full...vi fick flytta på oss med hjälp av konduktören:)
Sista biten från Eskilstuna där vi bytte tåg igen gick riktigt bra...förutom att jag glömde min jacka på tåget när vi klev av...men hann tillbaka och hämta den:) Jag som aldrig glömt något förut...
Tro nu inte att det BARA var strul på resan! Det var en mycket bra resa och vi har sett SÅ mycket fint och intressant. Speciellt gruvan och Narvikresan!
Åker gärna tillbaka:))

1 kommentar:

  1. Hejsan, vilken fantastisk resa ni gjort, på alla sätt och vis, hihi. Roligt att höra att du hade humöret uppe även allt strul ni fick vara med om, tyvärr händer det ju saker på vägen ibland som man ej rår för. Såg att ni pausade i Sundsvall, min hemstad.
    Vackra betongsaker ni gjort, som alltid.
    Kram Ninna

    SvaraRadera