Välkommen till mig!



Bloggen som mest handlar om betong, lite trädgård och mycket annat!

Lämna gärna en kommentar när du besöker min sida:)

Har du frågor om något? Lämna din mailadress i en kommentar så hör jag av mig.
Finns också på Instagram, malimolis heter jag där.


söndag 13 maj 2012

Kantorpsdagen
Har varit vid gruvan idag där skolans elever guidade runt gruvområdet.
Sketcher från förr spelades upp utefter turen. Detta är händelser från området.
Jag har gått den turen förut då detta är ett återkommande projekt i skolan. Var tredje år utspelas detta. 
Nytt för i år var ett gruvmuseum. 
Hade inte kameran med utan fick ta bilder med mobilen

Ovan, div föremål. 
Nedan en korg man forslade upp malmen från gruvan med.
En bränd tegelpanna från utbyggnaden vid Laven som brann i mars 2010. Sen en bit betong med en armeringsbit i. Från Laven som revs under våren 2011.
En modell från en del av området. 
Sonen var med och gjorde den när han gick på skolan. 
Står på skolan i vanliga fall men flyttas ut till det området varje gång det är Kantorpsdagen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar