Välkommen till mig!



Bloggen som mest handlar om betong, lite trädgård och mycket annat!

Lämna gärna en kommentar när du besöker min sida:)

Har du frågor om något? Lämna din mailadress i en kommentar så hör jag av mig.
Finns också på Instagram, malimolis heter jag där.


fredag 6 januari 2012

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg, jag har stickat och virkat en hel del under dom här veckorna när jag varit hemma.
2 handledsvärmare på beställning. Stickade i Drops Eskimo med virkad kant i Puddel.
 Av restgarn i Eskimo tovad i tvättmaskinen.

Halsduk stickad i garn jag köpte på Lidel.
2 handledsvärmare virkade i mönster som var nytt för mig.
 Armband med blomma och pärlor.
Små blommor som jag ska använda lite längre fram...
Köpte en ny virkbok, där hittade jag den här rutan. Ska göra fler och sy ihop.

Ganska brett pannband stickad på rundsticka i Fabel och Delight från Drops 
 Gjorde en egen variant också.
Sen var Kristina och jag till Garnaffären och köpte mer garn. Det blev mer Delight, Lima, Nepal, Alpaca Boulé
Då virkade jag den här i Lima 
där ser man också hur den används.
Pågående arbete... bild kommer på färdigt resultat
Sen två bilder på mobilfodral som Kristina och jag gjort. Virkade i Drops Eskimo och tovade i tvättmaskinen.
Det här blev uppskattad julklapp
 Den här var till Nina och hennes nya mobil.

1 kommentar:

  1. Jisses va duktig du är på att sticka o virka. Blir jättesugen att testa, men vet inte om jag kommer att klara det:(//Helen

    SvaraRadera