Välkommen till mig!



Bloggen som mest handlar om betong, lite trädgård och mycket annat!

Lämna gärna en kommentar när du besöker min sida:)

Har du frågor om något? Lämna din mailadress i en kommentar så hör jag av mig.
Finns också på Instagram, malimolis heter jag där.


lördag 24 september 2011

Kristina och jag har varit på semester...
 ... i Pisa.
 Tornet från många håll...


... och i mörker.
Vi har varit på marknad.
 Druckit god öl...
..till god smörgås.
 Druckit gott vin.
 Cappuccino,croissant och grappa.
 Lasagne
En dag tog vi bussen till Marina di Pisa.
Skulle sola benen men det var mulet...
Åt en mycket god middag här i stället!
Drack det godaste vinet vi någonsin druckit.
 Åt musslor.
 Ravioli, fyllda med hummer och skaldjurssås.
 Tiramisu till efterrätt.
Många fina balkonger finns det i Pisa.

 Vi var i botaniska trädgården.
Anlades redan 1543 och är Europas älsta.
Där hittade vi den här Mangolian, planterad 1757!
 Den var svår att fotografera för att den var SÅ stor!
 Två betongtokar på semester... tänk om man hade kunnat ta med alla dom här fina petflaskorna och gjuta i...(några fick följa med i resväskan)



3 kommentarer:

  1. Åh, ni ser ut att ha haft en underbar tripp. Härliga bilder o vilken mat sen. Jag börjar bli hungrig så det vattnas i munnen. Kul att hitta lite annorlunda flaskor osså som ni kan gjuta i:)//Helen

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Vilken resa och så mycket gott ni avnjutit. Benen blir snabbt bleka igen men minnerna från resan är kvar, så sola är inte det första jag tänker på som när man var yngre. Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera
  3. ni har ju verkligen haft en bra resa!! Ja mobilfodralet är ju som era! Mina lite mindre bara!:O) Maria

    SvaraRadera