Välkommen till mig!



Bloggen som mest handlar om betong, lite trädgård och mycket annat!

Lämna gärna en kommentar när du besöker min sida:)

Har du frågor om något? Lämna din mailadress i en kommentar så hör jag av mig.
Finns också på Instagram, malimolis heter jag där.


lördag 20 mars 2010

Inspiration

Det hittar jag mycket på nätet. Har hittat mycket roligt där. Sen har jag fått inspiration från böcker och då främst från Malena Skotes böcker.Den här, den första. Den här köpte jag på Tradera också den skriven av Malena. I den finns annat än betong också. Malenas sista bok köpte jag när jag var på kurs med henne som kursledare på Öland i juni -09
Den här boken blev jag inte så imponerad av först... men när jag bläddrat i den så hittade jag lite kul saker!
// skriven av Sanna Zacke och Sania Hedengren
Den sista jag köpte kom i paket från Bokus igår! Den är fint upplagd. Boken inleds med inspirerande bilder på färdig betong på plats i trädgården. Sedan följer steg för steg-beskrivningar på hur man gör. Riktigt trevlig att bläddra i även om jag nog provat på att gjuta dom flesta grejerna...
// skriven av Malin Nilsson och Camilla Arvidsson
Sista boken har jag inte köpt än. Men den ligger på önskelistan.

Tillagt 20110430

Kom på att jag inte uppdaterat den här kategorin som jag tänkt!

Boken jag hade på önskelistan är nu inköpt plus några till:)
I mars köpte jag den här. Skriven av Malin Nilsson och Camilla Arvidsson. Har en bok tidigare av dom. Gillar upplägget av deras bok.

Sista boken med betong, köpte jag i april. Skriven av Susanna Zacke och Sania Hedengren. Har också av dom en bok tidigare. I den här boken hittade jag ett riktigt inspirerande projekt som jag inte tidigare provat eller ens sett någon göra förut. Måste provas snart:)! 

1 kommentar:

  1. Hejsan ! Jättefin blogg, det är alltid lika kul att hitta likasinnade och få ny inspiration. Besök gärna min hemsida www.grassgarden.se den är inte så proffsig än men jag lär mig väl.

    mvh marita lindbäck

    SvaraRadera